ข้ามไปที่เนื้อหา

ภาษา

รถเข็น

News

ซีพี แอ็กซ์ตร้า จับมือ สถานทูตสหรัฐอเมริกา เปิดฤดูกาล “นอร์ธเวสต์เชอร์รี่” เก็บสดจากต้น บินตรงภายใน 24 ชม. เสริฟ์ความสดอร่อย ที่แม็คโคร-โลตัส

ซีพี แอ็กซ์ตร้า จับมือ สถานทูตสหรัฐอเมริกา เปิดฤดูกาล “นอร์ธเวสต์เชอร์รี่” เก็บสดจากต้น บินตรงภายใน 24 ชม. เสริฟ์ความสดอร่อย ที่แม็คโคร-โลตัส

กรุงเทพฯ 5 กรกฏาคม พ.ศ. 2567 - ซีพี แอ็กซ์ตร้า โดย แม็คโคร-โลตัส ตอกย้ำความเป็นผู้นำอาหารสดในภูมิภาคเอเชีย ร่วมกับ สำนักงานทูตเกษตร (USDA) สถานทูตสหรัฐอเมริกาประจำประเทศไทย เปิดฤดูกาล “นอร์ธเวสต์เชอร์รี่” นำผลไม้ดังจากรัฐนอร์ธเวสท์ ประเทศสหรัฐอเมริกา ซึ่งเป็นสายพันธุ์ยอดนิยมและมาจากแหล่งปลูกคุณภาพที่ดีที่สุด โดยได้เก็บสดจากต้น บินส่งตรงภายในวัน มอบประสบการณ์ความสด อร่อย ให้กับผู้ที่ชื่นชอบเชอร์รี่ รวมถึงเมนูต่างๆ ของผู้ประกอบการ โดยมี คุณสมนึก ยอดดำเนิน ผู้อำนวยการฝ่ายจัดซื้ออาหารสด ซีพี แอ็กซ์ตร้า (ลำดับที่ 5 จากซ้าย) พร้อมคณะผู้บริหาร ให้การต้อนรับ คุณเจนนิเฟอร์ แรฟพิน ตัวแทนปรึกษาฝ่ายการเกษตรภูมิภาค สำนักงานทูตเกษตร (USDA) สถานทูตสหรัฐอเมริกาประจำประเทศไทย (ลำดับที่ 4 จากซ้าย ) และคุณคีธ ฮู ผู้อำนวยการระหว่างประเทศ ฝ่ายการตลาด นอร์ธเวสต์ เชอร์รี่ โกลวเวอร์ กรุ๊ป (ลำดับที่ 3 จากซ้าย ) ให้เกียรติร่วมงาน ณ แม็คโคร สาขาลาดพร้าว  พบกับสินค้า “นอร์ธเวสต์ เชอร์รี่” สด อร่อย ในราคาคุ้มค่า ตั้งแต่วันนี้ ที่ แม็คโคร และ โลตัส ทุกสาขาที่ร่วมรายการ หรือสั่งซื้อผ่านช่องทางออนไลน์ Makro PRO App. และ Lotus’s Smart App.

สูตรอาหารเพิ่มเติม
รองนายกเทศมนตรีตำบลราไวย์ ร่วมแสดงความยินดีในโอกาสฉลองเปิด “แม็คโคร ราไวย์โฉมใหม่” ยืนหนึ่งแหล่งค้าส่งสินค้าและวัตถุดิบอาหาร ตอบโจทย์ผู้ประกอบการและผู้บริโภคในพื้นที่ จ.ภูเก็ต

รองนายกเทศมนตรีตำบลราไวย์ ร่วมแสดงความยินดีในโอกาสฉลองเปิด “แม็คโคร ราไวย์โฉมใหม่” ยืนหนึ่งแหล่งค้าส่งสินค้าและวัตถุดิบอาหาร ตอบโจทย์ผู้ประกอบการและผู้บริโภคในพื้นที่ จ.ภูเก็ต

บริษัท ซีพี แอ็กซ์ตร้า จำกัด (มหาชน) ผู้ดำเนินธุรกิจห้างค้าส่ง “แม็คโคร” ปรับโฉม แม็คโคร สาขาสาขาราไวย์ จ.ภูเก็ต เพื่อตอบโจทย์ลูกค้า HoReCa ซึ่งประกอบด้วย โรงแรม ร้านอาหาร และธุรกิจจัดเลี้ยง รวมถึงลูกค้าทั่วไป ที่มีความต้องการสินค้าหลากหลายประเภท ซึ่งแม็คโครได้ขยายพื้นที่จำหน่ายสินค้าอาหารสด พร้อมเพิ่มสินค้าและบริการให้มีความหลากหลายยิ่งขึ้น งานนี้ได้รับเกียรติจากนายธีรพงษ์ เถาว์แดง รองนายกเทศมนตรีตำบล   ราไวย์ ร่วมเปิดโฉมใหม่ แม็คโคร ราไวย์ โดยมีคณะผู้บริหารแม็คโครให้การต้อนรับ แม็คโคร สาขาราไวย์ นับเป็นห้างค้าส่งรูปแบบ ฟูดเซอร์วิส ที่เข้ามาตอบโจทย์ความต้องการของทั้งผู้ประกอบการและผู้บริโภค ด้วยสินค้าและบริการที่หลากหลาย ครบครัน รับกำลังซื้อจากเศรษฐกิจที่ฟื้นตัวในภาคการท่องเที่ยว รวมถึงกำลังซื้อในช่วงปลายปี 2567 สำหรับพื้นที่ ราไวย์ เป็นย่านที่มีศักยภาพในการเติบโตสูง สะท้อนจากทำเลที่ตั้ง ราไวย์ เป็นชายหาดที่มีชื่อเสียงของจังหวัดภูเก็ต เป็นแหล่งรวมของนักท่องเที่ยว และผู้ประกอบการธุรกิจร้านอาหาร ถือเป็นแหล่งท่องเที่ยวที่มีการหมุนเวียนของเม็ดเงินในระบบเศรษฐกิจที่คึกคัก 

สูตรอาหารเพิ่มเติม
จัดใหญ่เอาใจคนรักผลไม้ แม็คโคร ส่ง "เทศกาลบุฟเฟ่ต์ทุเรียน และผลไม้ตามฤดูกาล" ยกทุเรียนและผลไม้ตามฤดูกาลทั้งสวน จัดเต็มกินอิ่มไม่อั้น รับวันหยุดยาว 26-28 ก.ค.2567

จัดใหญ่เอาใจคนรักผลไม้ แม็คโคร ส่ง "เทศกาลบุฟเฟ่ต์ทุเรียน และผลไม้ตามฤดูกาล" ยกทุเรียนและผลไม้ตามฤดูกาลทั้งสวน จัดเต็มกินอิ่มไม่อั้น รับวันหยุดยาว 26-28 ก.ค.2567

กรุงเทพฯ 24 กรกฏาคม พ.ศ. 2567 - แม็คโคร ภายใต้บริษัท ซีพี แอ็กซ์ตร้า ตอกย้ำความเป็นผู้นำอาหารสด ในภูมิภาคเอเชีย คัดสรร ผลไม้สด คุณภาพดี เพื่อลูกค้าและผู้ประกอบการ จัดงาน "เทศกาลบุฟเฟ่ต์ทุเรียน และผลไม้ตามฤดูกาล" ส่งตรงทุเรียนสายพันธุ์ หมอนทอง ยอดนิยม จากเกษตรกรชาวสวนจังหวัดชุมพรและนครศรีธรรมราช ที่มี รสชาติอร่อย เนื้อเยอะ หวานมันกำลังดี และผลไม้ยอดนิยม อาทิ มังคุด เงาะ แตงโม แก้วมังกร และแคนตาลูป พร้อมด้วยเมนูเครื่องเคียง ไอศกรีม และเบเกอรี่ มอบประสบการณ์ความอร่อยแบบจัดเต็ม ให้ลูกค้ากินอิ่มไม่อั้นในราคาหัวละ 599 บาท จุใจ 1 ชั่วโมงเต็ม ที่แม็คโคร สาขาลาดพร้าว และ แม็คโคร สาขาศรีนครินทร์ ช่วงวันหยุดยาว 26-28 กรกฏาคม 2567 นี้ สำหรับลูกค้าที่สนใจสามารถจองคิวผ่านช่องทางออนไลน์  ได้ที่ https://axtra.makro.co.th/3WsdzvB แม็คโคร บุฟเฟ่ต์ทุเรียน และผลไม้ตามฤดูกาล  ราคาหัวละ 599 บาท ระยะเวลา 1 ชั่วโมง จัดวันละ 4 รอบ ได้แก่  รอบที่ 1  : เวลา 11.00-12.00 น. รอบที่ 2  : เวลา 12.30-13.30 น. รอบที่ 3  : เวลา 14.00-15.00 น. รอบที่ 4  : เวลา 15.30-16.30 น. ระหว่างวันที่ 26 ก.ค. 2567 - 28 ก.ค. 2567  #ทุเรียน #บุฟเฟ่ต์ #บุฟเฟ่ต์ทุเรียน #Durianbuffet #makro #makrothailand #CPAXTRA  

สูตรอาหารเพิ่มเติม
“ซีพี แอ็กซ์ตร้า” เปิดผลงานแกร่งไตรมาส 2/67 ทำกำไรสุทธิ 2,176 ล้านบาท เติบโต 43.5% จากปีก่อน กวาดรายได้รวม 126,956 ล้านบาท เดินหน้าสร้างการเติบโตผ่านทุกช่องทางขาย และการขยายสาขาใหม่

“ซีพี แอ็กซ์ตร้า” เปิดผลงานแกร่งไตรมาส 2/67 ทำกำไรสุทธิ 2,176 ล้านบาท เติบโต 43.5% จากปีก่อน กวาดรายได้รวม 126,956 ล้านบาท เดินหน้าสร้างการเติบโตผ่านทุกช่องทางขาย และการขยายสาขาใหม่

8 August 2024 - CP Axtra Public Company Limited (The Company or CPAXT), a leading wholesale and retail businesses under the “Makro-Lotus’s” brand, has reported second-quarter performance for 2024. The Company achieved total revenue of THB 126,956 million, rising 4.4%, and a net profit of THB 2,176 million, rising 43.5% year-on-year (YoY). The impressive growth in the wholesale and retail businesses is driven by same-store sales growth (SSSG), especially the “Omni Channel,” underscoring the achievement of Company’s strategic objectives. Mr. Tanin Buranamanit, Chief Executive Officer - CP AXTRA Public Company Limited, announced the operating results for the second quarter of 2024, highlighting continued growth with a net profit of over THB 2,176 million, an increase of 43.5%, and total revenue of THB 126,956 million, up 4.4% year-over-year. This performance reflects the strong wholesale and retail businesses, both domestically and internationally. A key driver of this success was same-store sales growth (SSSG), with omni channel sales growing to 17.2% of total sales, surpassing the Company’s target. Revenue growth from new store openings, as well as rental and rendering retail services, also contributed to overall performance, with the occupancy rate reaching 93% by the end of the quarter. As a result of the strong Q2 performance, CPAXT recorded a net profit of THB 4,657 million for the first half of 2024, increasing 26.5% year-over-year. In the second half of 2024, CPAXT will continue to drive growth according to its strategies, including: 1. Enhancing strengths in the fresh food & processed food segment: CPAXT will capitalize on its strengths in the food segment to develop fresh food, frozen food, ready-to-cook and ready-to-eat meals, and bakery. The Company aims to differentiate itself and enhance profitability by increasing the sales of own brand products 2. Expanding sales growth across all channels: CPAXT aims to enhance sales especially through omni channel, focusing on offering diverse product choices, improving service quality, and expanding service areas. By leveraging Makro-Lotus's network of over 2,600 branches nationwide as distribution centers and delivery points, the Company plans to develop more salesforce teams to deliver comprehensive services to enterprise customers. 3. Expansion of new stores and refreshment: The Company will continue to open new stores and refresh existing stores. Moreover, it will transform shopping centers into smart community centers that cater to the diverse lifestyles of customers in each area. CPAXT proudly achieved a milestone in sustainable growth. Recently, the Company received national and international recognition, including the “Industry Mover” award for achieving the highest increase in CSA Score 2023 within the Food & Staples Retailing industry, as noted in the S&P Global Sustainability Yearbook 2023. This award reflects the Company’s outstanding sustainability performance compared to its industry peers. CPAXT has also been affirmed “AA-” credit rating from TRIS Ratings, highlighting the continued growth of its operating results, robust financial position, and commitment to sustainable business practices alongside Thai society. With adherence to Environmental, Social, and Governance (ESG) principles, CPAXT is committed to deliver long-term value for shareholders and investors.

สูตรอาหารเพิ่มเติม
CPAXT Synergizes with Industry Leaders, Signing MoU to Drive Transition to Sustainable Packaging, Boost Circular Economy, and Strengthen Sustainability in Thailand’s Retail and Wholesale Sector

CPAXT Synergizes with Industry Leaders, Signing MoU to Drive Transition to Sustainable Packaging, Boost Circular Economy, and Strengthen Sustainability in Thailand’s Retail and Wholesale Sector

Mr. Sittichai Serisongsaeng, Inspector General of the Ministry of Natural Resources and Environment, presided over the MoU signing ceremony to mark CP Axtra Public Company Limited’s transition to sustainable packaging in support of the circular economy. The event was honored by the presence of Mr. Metin Ozyurtlu, Chief Commercial Officer (4th from left); Ms. Siriporn Dechsingha, Chief Corporate Communication Officer of CPAXT (5th from left); Ms. Jenica Conde Cruz, Corporate Innovation & Sustainability Manager of Nestlé (Thai) Ltd. (2nd from left); Mr. Tanaporn Khositaphai, Senior Vice President – Commercial of ThaiNamthip Ltd. (6th from left); Mr. Jose Henrique Zeitune, Chief Operating Officer of HaadThip Public Company Limited (7th from left); and Mr. Torpong Triyanond of Patum Vegetable Oil Co. Ltd. (1st from left).   Bangkok - 19 August 2024 - CP Axtra Public Company Limited, a leading wholesaler and retailer under the ‘Makro-Lotus’s’ brand, has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with four prominent partners: Nestlé (Thai) Limited, ThaiNamthip Company Limited, HaadThip Public Company Limited, and Pathum Vegetable Oil Company Limited. The partnership is poised to advance corporate sustainability, driven by a shared vision to minimize environmental impact. By promoting a circular economy through sustainable packaging, this partnership aims to drive positive change and strengthen sustainability within Thailand’s retail and wholesale industry. Under this MoU, CP Axtra Public Company Limited and its four prominent business partners are spearheading the transition to ‘sustainable packaging’—utilizing recyclable, biodegradable, or recycled materials for the packaging of products sold to CP Axtra. In addition, CP Axtra will replace signage and promotional materials made from polypropylene plastic at its distribution centers with those made from biodegradable or recyclable materials. This initiative aims to promote the adoption of sustainable packaging and encourage sustainable and eco-friendly innovations to ensure the delivery of quality products to customers. CP Axtra is committed to conducting business with a focus on sustainability, considering the economic, social, and environmental impacts across its supply chain. The Company prioritizes the implementation of a circular economy as a core strategy to achieve its corporate sustainability goals by 2030. This includes optimizing resource utilization and waste management, promoting sustainable packaging, and campaigning against single-use packaging through the principles of Reduce, Reuse, and Recycle to minimize environmental and social impacts.

สูตรอาหารเพิ่มเติม